اسناد جعل سند وقاچاق کورین در هرمزگان

به نقل از خبرگزاری تسنیم در ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ – ۰۹:۵۹ در مورد اسناد جعل سند وقاچاق کورین در هرمزگان  بعنوان نمونه برند وسترمن را مطرح کرده است :
در نمونه‌ای کشف شده از قاچاق سازمان یافته کالا، سودجویان توانسته بودند ۳۱ کانتینر سنگهای قیمتی را با جعل اسناد به کشور وارد کنند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران پویا؛ در ماههای اخیر شاهد کشف موارد مختلفی از  محموله‌های بزرگ قاچاق از سوی نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات بوده‌ایم. در نمونه‌ای دیگر یک باند سازمان یافته با جعل اسناد از مبادی رسمی با عناوین واردات، تواسنته بودند ۳۱ کانتینر سنگهای مصنوعی معروف به “کورئین” و یک کانتینر چسب، هر دو کالا ساخت کشور آلمان به وزن حدود ۶۰۰ تن و به ارزش اولیه حدود ۸ میلیارد تومان را تحت عنوان سنگ طبیعی “تراورتن لاشه” با ارزش تقریبی ۶۳ میلیون تومان  و وزن ۳۲۰ تن ساخت کشور چین را ترخیص و وارد کشور کنند.
بر اساس اطلاعاتی که در اختیار خبرنگار تسنیم قرار گرفته قاچاقیان از دو مسیر اقدام به جعل اسناد برای فرار از پرداخت حقوق و عوارض دولتی اقدام کرده‌اند. این باند قاچاق سازمان یافته در گام نخست  اقدام به جعل برخی از اسناد گمرکی نموده‌اند. نمونه‌های زیر نشان می‌دهد که اسناد اصلی متعلق به کشتی رانی با اسناد ارائه شده به گمرک اختلاف دارد.
تصویر زیر مربوط به قبض انبار واقعی است که در آن وزن کالا ۵۶۶ تن ذکر شده است.

 اسناد جعل سند وقاچاق کورین در هرمزگان

در قبض انبار  و گواهی مبدا جعلی نوع کالا تراورتن لاشه و  وزن آن ۳۲۰ تن ذکر شده است..

این درحالی است که  در ترخیصیه جعلی نیز همچنان که در تصویر زیر قابل مشاهده است، وزن نهایی کالا ۳۲۰ تن درج شده است.

 اسناد جعل سند وقاچاق کورین در هرمزگان

در تصویر زیر قسمتی از کالای مکشوفه قاچاق که در انبار در تهران رد گیری شد قابل مشاهده است.

 اسناد جعل سند وقاچاق کورین در هرمزگان

 

درباره این پرونده  اسناد جعل سند وقاچاق کورین در هرمزگان گفتنی است ، اطلاعات اولیه در این خصوص به پلیس امنیت ارائه شد و در نهایت با بررسی سوابق پرونده‌ها به کمک سامانه های نرم‌افزاری در هرمزگان  شگرد قاچاقچیان در این پرونده کشف میشود. همچنین از بین ۳۲ کانتینر قاچاق با پی گیری نیروی انتطامی حدود ۱۵ کانتینر در انباری در تهران  ضبط شده است.
به گزارش تسنیم، بر اساس آخرین اطلاعات از این پرونده، متهم اصلی  با قرار وثیقه ۳۰میلیارد ریالی صادر شده از دادسرای قشم روانه زندان شد و در ادامه این پرونده تا کنون بیش از ۱۰ نفر از مطلعان شناسایی شده‌اند.
انتهای پیام/
R1389/P1012122/S7,77/CT1
منبع : تسنیم
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/12/23/1352002

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *