دوام و طول عمر صفحات کورین

دوام و طول عمر صفحات کورین، بحثی است که خریداران این سنگ محبوب را به خود مشغول می کند. کورین از صفحات با کیفیت و مرغوب برای سطح رویی است که در انواع محیط خانگی و تجاری نقش بسیاری دارد. این سنگ یکپارچه است و این امکان را دارد که به صورتی یک دست با سینک و بین کابینتی ادغام شود. این صفحات از دوام خوبی برخوردار هستند و در صورت نگهداری درست و مناسب ، تمام عمر قابل استفاده می باشند.  در ادامه به طول عمر صفحات کورین و نحوه نگهداری ایده ال آن اشاره خواهیم کرد. بنابراین تا انتها همراه ما باشید.

منظور از صفحه کورین چیست؟

بسیاری از مصرف کنندگان نمی دانند که در واقع کورین چیست و از چه موادی ساخته می شود و چگونه این سنگ مصنوعی با کوارتز و گرانیت قابل مقایسه است. یک ماده مصنوعی  مهندسی شده همانند کوارتز است. این صفحه از ترکیب پلیمر های اکریلیک با سایر مواد معدنی و سنگی تولید می شود. مخلوط مواد به قالب هایی برای ایجاد ورق های کورین ریخته می شوند. چنین ترکیبی باعث به وجود آمدن برخی از ویژگی ها و مزایایی می شود که در دیگر متریال ها مانند گرانیت یا مرمر وجود ندارند.

کورین یک نام تجاری برای یک نوع سنگ مصنوعی  است که توسط دوپونت در سال 1967 اختراع شد. این سنگ با مرور زمان به طور فراینده ای محبوب شد. با این حال از زمان ثبت اختراع دوپونت برند های دیگر نیز نسخه های خود را از این سنگ مصنوعی  رونمایی کردند.

تفاوت در میان ترکیب مواد بین تولید کنندگان مختلف وجود دارد اما در انتها نتیجه همانند سنگ مصنوعی  Corian است. از عمده مصارف آن ، مصرف خانگی برای صفحه روی کابینت ها، دیوارپوش، سرویس های بهداشتی و… همچنین در مکان های تجاری مانند مراکز بهداشتی، درمانی، آزمایشگاه، رستوران و… کاربر دارد.

سنگ مصنوعی کورین بدون هیچگونه درزی ساخته و نصب می شود. بدین معنی است که یک قسمت با دوام بدون نیاز به هرگونه مهر و موم ایجاد می شود. با کمی مراقبت درخشندگی و جلوه اولیه این سطوح مانند روز اول خود باقی می ماند. نگهداری ایده ال از صفحات کورین به مراقبت مناسب و اجتناب از چند اقدام بی رویه مانند برخورد با ترکیب شیمیایی است که باعث آسیب به آن می شود.

دوام و طول عمر صفحات کورین
           دوام و طول عمر صفحات کورین به شیوه نگهداری از آنها بستگی دارد

دوام و طول عمر صفحات کورین چقدر است؟

دوام و طول عمر صفحات کورین و متریال های ساده سالید سرفیس، به صورت کلی تا 10 سال ضمانت دارند اما در عمل ممکن است تا ۳۰ سال و چه بسا بیشتر عمر کنند. این صفحه به طوری طراحی و ساخته شده است که از دوام بالایی برخوردار است و با مراقبت و نگهداری روزانه ، صفحه کورین زیبایی اولیه خود را حفظ کرده و تا مدت ها بدون مشکل قابل استفاده است.

این دوام به گونه ای است که حتی شرکت های خارجی تولید کننده صفحات خود را برای استفاده خانگی ، معمولا تا 10 سال به صورت قابل انتقال گارانتی می کنند. از صفحات سنگی Corian در انواع محیط هایی مانند آشپزخانه ، حمام و دستشویی استفاده می شود و تا مدت ها سطحی با کیفیت و زیبا را در اختیار کاربران می گذارند.

نکات تاثیر گذار در طول عمر کورین

صفحات سالید رفیس کورین در برابر لکه ، نور آفتاب و خراش تا حدی مقاوم اند. با این حال ، امکان ترک خوردن و خراش برداشتن سنگ همیشه وجود دارد و این امری طبیعی است. برای جلوگیری از آسیب به صفحه کورین لازم است به نکات ایمنی توجه داشته باشید.نحوه مراقبت شما از صفحه سنگی در دوام و طول عمر آن تاثیر فراوانی دارد. در حالت کلی ، این صفحات  در برابر حرارت مقاوم نیستند و اگر گرما از حدی بیشتر به آنها برسد ، ممکن است ترک ها و لکه های سفید رنگی بر روی سطوح صفحه نمایان شود.

از سوی دیگر، صفحه کورین معمولی برای شرایط محیطی داخلی طراحی شده است و استفاده از آن در محیط های خارجی توصیه نمی شود، چرا که این صفحه تحمل شرایط آب و هوای بیرونی و تابش مستقیم خورشید را در بلند مدت ندارد. در نتیجه نصب کورین در محیط های بدون سقف پیشنهاد نمی شود و سبب صدمه به سنگ می گردد.

اصولا بهتر است برای اینکه سنگ شما از دوام و عمر بالایی برخوردار باشد ، از همان ابتدا نصب سنگ را به متخصصان بسپارید و بدانید چرا باید از آن استفاده کنید. دانستن اینکه بدانید صفحات کورین چه ویژگی ها مزایا و معایبی دارد میتواند به شما کمک کند تا انتخاب بهتری داشته باشید و نه تنها صدمه ای به آن وارد نشود ، بلکه استحکام و تکیه گاه مناسب نیز به بهترین شکل برای صفحه ایجاد شود.

در نهایت ، در صورت نگهداری درست و ایده ال ، تنها ممکن است از طرح کورین خود خسته شوید و به فکر کانترتاپ جدید بیوفتید ، در غیر این صورت ، تمامی خط و خراش ها و اثرات سوختگی ایجاد شده ، به خوبی قابل تعمیر می باشد.

ترمیم پذیری سنگ کورین

متریال کورین در صورت آسیب نیز در مقایسه با سنگ های دیگر بسیار راحت ترمیم می شود. درنتیجه اگر سنگ شما دچار مشکلاتی شده و زیبایی اولیه خود را از دست داده است، باز هم می توانید آن را مانند روز اول درخشان کنید. به همین سبب، با خیال آسوده می توان گفت که دوام و طول عمر کورین بسیار بالا است و هر زمان که بخواهید، می توانید این سنگ را احیا کنید.

برخی کاربرد های کورین

سنگ کورین مصنوعی ضد لک است و به راحتی لک نمی افتد. این سنگ خاصیت ضد جرم و ضد آنتی باکتریال نیز دارد و به همین دلیل متریال مناسبی برای مکان هایی مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی، آزمایشگاه ها و مراکز درمانی به شمار می رود. به همین دلیل است که در بسیاری از مراکز نامبرده می توانید این سنگ را مشاهده کنید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل به دوام و طول عمر سنگ کورین و راه های نگهداری آن بپردازیم. شما با بهره برداری از این مطالب می توانید به دانستنی های جالبی در خصوص صفحات کورین برسید و اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید. ممنون که تا انتها همراه ما بودید. اگر سوالی دارید و یا بخشی را به خوبی متوجه نشدید ، می توانید در قسمت کامنت ، نظرات خود را برای ما ارسال کنید. همکارانمان در دپو آماده پاسخگویی به شما عزیزان خواهند بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *