صفحات کورین، ویژگی ها مزایا و معایب

صفحات کورین چیست و چه طرحی را انتخاب کنیم؟

صفحات کورین، صفحات ساده و طرح دار دارد. سنگ های دانه دار بسیار شبیه سنگ طبیعی هستند. اما طرح های ساده نیز جذابیت خودشان را دارند. برای کارهای خاص، صفحه کورین ساده بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ کورین یکی از انواع سنگ مصنوعی است. کورین یک نام تجاری می باشد اما در ایران انواع سنگ های مصنوعی سالید سورفیس را نیز با این نام میشناسند. سنگ کورین مصنوعی حاصل ترکیب مواد پلیمری و برخی مواد معدنی مانند آلومینیوم تری هیدرات و بوکسیت بهمراه رنگدانه است. این ترکیب پس از مخلوط شدن در قالب های مخصوص ریخته می شود و ورق های کورین شکل می گیرد.

سنگ کورین همانند کوارتز درز و شکافی ندارد، نسبت به سایش و اسید مقاوم است. از این نوع سنگ در کابینت اشپزخانه، سرویس بهداشتی  و به عنوان دیوارپوش استفاده می شود. گفتنی است که این سنگ های با ارزش، علاوه بر منازل، برای مکان های تجاری، شرکت و رستوران ها نیز مناسب می باشد.

تاریخچه سنگ کورین

جالب است بدانید که سنگ مصنوعی کورین توسط شخصی به نام دوپونت در سال ۱۹۶۷ اختراع شده است. این سنگ تا به امروز در برند های مختلفی مانند استارون، هانکس، ال جی و… رونمایی شده است.

سنگ کورین در چه قسمت هایی از کابینت قابل استفاده است؟

استفاده از سنگ کورین در آشپزخانه های مدرن و کلاسیک به عنوان صفحه روی کابینت و سینک بسیار طرفدار دارد. این سنگ ها علاوه بر زیبایی فوق العاده ای که دارند ، بسیار مقاوم و دارای عمر بالا هستند. متخصصین ساختمان حتی از سنگ کورین به عنوان سنگ بین کابینتی نیز استفاده می کنند. با این کار زیبایی فضا چندین برابر می شود و هماهنگی خوبی بین صفحه کابینت و دیوار بین کابینت ها ایجاد می گردد. لازم به ذکر است که استفاده از سنگ کورین برای فضاهای مختلف ، بیشتر از هرچیزی به سلیقه شخصی شما مربوط می شود و شما می توانید از این صفحه ، برای هرجای دیگری از کابینت بهره ببرید.

مزایا و معایب سنگ کورین چیست؟

همانطور که اشاره شد، سنگ کورین در تولید صفحات کابینت و سینک آشپزخانه کاربرد فراوانی دارد اما قابل انکار نیست که این سنگ ها مانند هر متریال و مصالح دیگری، مزایا و معایب مربوط به خودشان را دارند. در ادامه به مزیت و معایب آن به طور کامل میپردازیم.

مزایای مهم سنگ کورین عبارت اند از: مقاومت در برابر تغییر دما، قابل تعمیر و ترمیم، دارای خاصیت جلا پذیری، دارای طول عمر بالا، زیبایی بی همتا، دارای طرح های ساده و رنگی، بدون هیچ گونه درز و شکاف در محل های اتصال و مناسب برای تولید سینک و صفحات کابینت یکپارچه، رفع آلودگی راحت لکه ها، ارزان تر از سنگ گرانیت و کوارتز و … . همانطور که دیدید، سنگ کورین مزایای فوق العاده زیادی دارد و به همین سبب طرفداران زیادی را به خود مجذوب کرده است.

بهترین سنگ های ساختمانی نیز معایبی دارند و هیچکدام از آنها بدون نقص نیستند. بنابراین در ادامه به معایب سنگ کورین اشاره خواهیم کرد. معایب این سنگ ها شامل: مقاومت کورین در برابر خط و خش نسبتا پایین است، به همین سبب در صورت برخورد ضربه مستقیم چاقو ممکن است خش هایی روی سطح آن ایجاد شود. البته که این مشکل با پولیش به سادگی قابل رفع است. قرار دادن سطوح داغ بر روی سنگ کورین و یا ریختن برخی مواد شیمیایی پاک کننده روی آن، ممکن است رنگ سنگ کورین را تغییر دهد. البته که چنین تغییر رنگی با تعمیرات جزئی قابل حل است. شفافیت سنگ کورین به مرور زمان کاهش پیدا می کند. ولی به خاطر داشتن خاصیت جلا پذیری ، با استفاده از پولیش می توانید این مشکل را برطرف سازید. شما عزیزان می توانید با سپردن سنگ کورین به کابینت ساز ماهر و خوش فکر، از معایب آن جلوگیری کنید.

چگونه سنگ کورین را تمیز کنیم؟

تمیز کردن سنگ کورین، کابینت و دیوارپوش هایی که از جنس صفحات کورین هستند، نه تنها به جلوه و زیبایی آن کمک می کند، بلکه عمر مفید آن را نیز بالا می برد. به همین سبب تمیز کردن صفحه کابینت کورین از نکات حائز اهمیت است.

راهکار های عالی برای تمیز کردن صفحات کورین عبارت اند از:

  1. بهترین روش برای تمیز کردن روزانه صفحات کورین، استفاده از اسفنج و مقداری آب است.
  2. برای اینکه روی صفحات کورین لکه آب و باقی نماند، بعد از هر تمیز کاری با پارچه نمدار سطح سنگ را تمیز کنید.
  3. اگر می خواهید با تمیز کردن سنگ کورین به محیط زیست آسیبی وارد نشود ، از شوینده های طبیعی استفاده کنید.
  4. اگر صفحه کورین ساده دارید ، می توانید برای تمیز کردن آن از مایع سفید کننده بهره بگیرید. اما دقت داشته باشید که حتما با آب مخلوط شده باشد. در صورتی که صفحه کورین ساده ندارید، از مایع سفید کننده خودداری کنید.
  5. برای تمیز کردن سنگ کورین ، به هیچ عنوان از حلال های قوی مانند استون ، تینر و یا مواد پاک کننده فر استفاده نکنید.
  6. دقت داشته باشید که هرگز از اسپری شیشه شور برای لکه بری سنگ کورین استفاده نکنید. چون این پاک کننده ها خودشون باعث ایجاد لکه می شوند.

جمع بندی

در این مقاله به صفحه کورین ساده و طرح دار اشاره کردیم و درباره ویژگی های آن توضیحاتی را با شما به اشتراک گذاشتیم. امیدواریم که از این مطلب نهایت لذت را برده باشید. شما با بهره برداری از این مطالب، می توانید اطلاعات دقیقی درباره صفحات کورین بدست آورید. ممنون که تا انتها همراه ما بودید. اگر سوالی در رابطه با قیمت کورین دارید و یا بخشی را به خوبی متوجه نشدید، می توانید در قسمت کامنت ، نظرات خود را برای ما ارسال کنید. همکاران ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان خواهند بود و یا اگر قصد خرید دارید می توانید از طریق سایت دپو سفارش خود را ثبت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *