چگونه می توان هیدروکسید آلومینیوم و پودر اکسید آلومینیوم را تشخیص داد

 

اگرچه هیدروکسید آلومینا و آلومینا در اسم مشابه هستند، اما آنها در واقع متفاوتند. پس چگونه می توانیم بین هیدروکسید آلومینیوم و آلومینا را تشخیص دهیم؟

هیدروکسید آلومینیوم (هیدروکسید آلومینیوم)، فرمول شیمیایی Al (OH) 3، هیدروکسید آلومینیوم است. هیدروکسید آلومینیوم می تواند با اسید واکنش دهد تا آب نمک و نمک ایجاد کند و قلیایی قوی برای تشکیل نمک و آب ایجاد کند، بنابراین هیدروکسید آمفوتریک نیز می باشد. فرمول شیمیایی Al (OH) 3 هیدروکسید آلومینیوم است. اسید آلومینیک (H3AlO3) به دلیل اسیدیته آن نیز نامیده می شود. اما هنگامی که آن را با یک پایه واکنش نشان می دهد، آن را تتراهیدروئی سدیم اتیل (Al (OH) 4 تولید می کند). بنابراین، معمولا به عنوان یک HA1O2 · H2O هیدراته شده است که با استفاده از درجه بندی صنعتی و درجه پزشکی تقسیم می شود.

آلومینا (Al 2 O 3) نوعی از ترکیب سختی بالا است، نقطه ذوب ۲۰۵۴ ℃، نقطه جوش ۲۹۸۰ ℃ است، در دمای بالا کریستال یونیزاسیون یونیزا، اغلب در تولید محصولات نسوز استفاده می شود. Al2O3 صنعتی توسط کریستال Al2O3 3H2O و سنگ های آلومینای آلومینای سخت تهیه شد. برای Al2O3 با خلوص بالا، معمولا به روش شیمیایی آماده می شود.

Al2O3 دارای بسیاری از heterocrystals ایزومری است، و در حال حاضر بیش از ۱۰ شناخته شده وجود دارد، به طور عمده سه نوع کریستال، یعنی، قفسه-al2o3، عرضه al2o3 و prun-al2o3. کدام ساختار متفاوت است، با خواص مختلف در دمای بالا بالاتر از ۱۳۰۰ ℃ تقریبا به طور کامل به آلفا Al2O3.

چگونه می توان هیدروکسید آلومینیوم و پودر اکسید آلومینیوم را تشخیص داد؟

۱٫ مورفولوژی آنها متفاوت است: هیدروکسید آلومینیوم یک رسوب سفید است و آلومینا جامد است. این ساده ترین جنبه برای تشخیص، در ظاهر است.

۲٫ خواص مختلف: هیدروکسید آلومینیوم هیدروکسید آمفوتر است، در حالی که آلومینا هیدروکسید آمفوتر است. اکسید آمفوتریک که در آن آلومینا محصول هیدروکسید آلومینا است.

روش تشخیص آنها عمدتا می تواند از ظاهر متمایز شود، در حقیقت، علاوه بر موارد فوق، هیدروکسید حرارت حرارتی را می توان با قضاوت کنترل کرد، زیرا بعد از گرم کردن هیدروکسید آلومینیوم می تواند آلومینا را دریافت کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *