ویژگی سنگ های کورین

یکی از محبوب ترین متریالی که برای ساختمان سازی چه برای نمای بیرونی و چه در داخل ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد سنگ ها هستند. یکی از جذاب ترین و زیباترین سنگ هایی که به تازگی استفاده از آن ترند شده است را می توان سنگ مصنوعی کورین به شمار آورد. این نوع از سنگ ها در کارخانه ها به تولید می رسند. به این شکل که مواد اولیه مورد نیاز برای ان با هم مخلوط شده و سپس در قالب های مخصوص سنگ کورین ریخته میشوند و در نهایت سنگ مورد نظر آماده برش در ابعاد دلخواه و به کارگیری در فضاهای مورد نیاز است. شاید شما هم مانند بسیاری از افراد اطلاعی در مورد این سنگ و ماهیت آن نداشته باشید و دوست داشته باشید کمی بیشتر با سنگ مصنوعی کورین آشنا شوید. برای همین هم در این مطلب تصمیم گرفتیم در مورد این نوع از سنگ های مصنوعی مفصل صحبت کرده و به ویژگی ها و نیز مزیت ها و معایب آنها بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی در مورد سنگ های کورین به دست آورید.

انواع سنگ کورین

آشنایی با سنگ مصنوعی کورین

یه طور کلی سنگ ها در دو نوع مصنوعی و طبیعی به تولید می رسند. سنگ مصنوعی کورین نوعی سنگ مهندسی شده است که در کارخانه ها و تحت پروسه های معین تولید می شود و خواص و ویژگی های منحصر بفرد خود را دارد. در ساخت این سنگ ها از مواد اولیه ای مانند پلیمرهای اکریلیک بهره گرفته می شود. در ادامه هم از مواد معنی مختلف و سنگ ها و رنگدانه ها کمک گرفته شده و همه مواد با یکدیگر مخلوط می شوند. سپس این میکس را در قالب های مخصوص سنگ های کورین ریخته و در نهایت ورقه هایی از این سنگ بی نظیر و چشم نواز به تولید می رسند. ترکیبات و مواد اولیه ای که برای سنگ های کورین مورد استفاده قرار می گیرند سبب بروز برخی مشخصه ها و مزایا می شوند که در سایر سنگ های مصنوعی مانند کوارتز، گرانیت و … شاهد آن نیستیم. جالب است بدانید کورین سنگی جدید است که طول عمر خیلی طولانی ندارد و در سال ۱۹۶۷ به وسیله فردی به نام دوپونت اختراع شده و به ثبت رسیده است. تولید کنندگان مختلف از درصدهای گوناگونی برای ترکیبات و مواد اولیه این سنگ بهره می برند اما در نهایت خروجی همه آنها یکسان و سنگ مصنوعی کورین است که می تواند در طرح ها و ابعاد مختلف به بازار عرضه شود.

کورین در آشپزخانه

ویژگی های اصلی سنگ مصنوعی کورین

یکی از مهمترین مواردی که خوب است در مورد سنگ های مختلف بدانید ویزگی های و مشخصه های بارز آنها است. در این بخش قصد داریم کمی در مورد مشخصه های سنگ مصنوعی کورین صحبت کنیم و این ویژگیها را با هم مورد بررسی قرار دهیم. تعدادی از مهمترین ویژگی های سنگ های مصنوعی کورین به شرح زیر هستند:

  1. یکپارچه بودن و فاقد هرگونه درز و شکاف. البته قطعا درز و شکاف وجود دارد اما به گونه ای آن را پر کرده اند که به هیچ عنوان حتی با دقت بالا هم قابل دیده شدن نیست. عموما درزها و جاهایی که لازم است سنگ ها به هم متصل شوند را به کمک چسب های مخصوص (اپوکسی اکریلیک) پر کرده و پس از آن نوبت به ساب زدن محل مورد نظر و سپس پولیش زدن روی آن می رسد. به این شکل درز و شکاف ها کاملا از دید پنهان شده و در نظر کاربر یک سطح کاملا صاف و بدون درز و شکاف قابل رویت است.
  2. سنگ مصنوعی کورین غیر متخلخل است. این یعنی هیچ مایعی امکان نفوذ به داخل این سنگ را ندارد. برای همین این نوع از سنگ ها به خوبی برای مکان هایی که آبریزی فراوانی دارند مناسب هستند.
  3. در مقابل ضربه به خوبی مقاوم هستند.
  4. از نظر هم رنگ و هم طرح، سنگ های کورین به شدت متنوع هستند.

سایر مشخصه های سنگ های مصنوعی کورین

علاوه بر مشخصه هایی که در بخش قبل برای سنگ مصنوعی کورین ذکر شد ویژگی های دیگری هم برای این سنگ های مصنوعی وجود دارند که به شرح زیر هستند:

  1. طول عمر این سنگ ها بسیار خوب و بالا است.
  2. از نظر شکل ظاهری بسیار زیبا و چشم نواز هستند.
  3. یکی از مهمترین ویژگی های سنگ مصنوعی کورین را می توان منعطف بودن بسیار خوب آن عنوان کرد.
  4. سنگ های کورین را می توان به راحتی در شکل های دلخواه حتی به صورت منحنی و زاویه دار هم برش داده و مورد استفاده قرار داد. این موضوع سبب میشود این سنگ ها گزینه کاملا مناسبی برای پیاده سازی طرح های خاص و خمیده باشند. این فرم دهی به سنگ های کورین عموما به کمک گرما صورت می گیرد. ۹٫ استحکام گرمایی مناسبی برای این سنگ ها وجود دارد
  5. یکی از مهمترین مشخصه های سنگ مصنوعی کورین را می توان امکان ترمیم و نوسازی آنها عنوان کرد. اینگونه شما دیگر متحمل هزینه های بالا برای تعویض این سنگ ها نخواهید شد.
  6. بسیار شفاف و صیقلی هستند و حتی زمانی که این شفافیت از بین می رود و سنگ کمی کدر میشود امکان ترمیم و صیقل دادن مجدد آن وجود دارد.
  7. سنگ های کورین در برابر آتش سوزی، لک و انواع باکتری و آلودگی مقاوم هستند.

کورین(R)-66124کورین(R)-66148

سنگ کورین در کجا کاربرد دارد؟

حال که مختصری با سنگ مصنوعی کورین آشنا شدید نوبت به ان می رسد که به کاربردهای آن هم اشاره کنیم و ببینیم که در کجاها بیشتر از این نوع سنگ مصنوعی استفاده می شود. به طور کلی کاربردهایی که برای این سنگ مطرح می شوند به شرح زیر هستند:

  1. استفاده در فضاهای مسکونی و خانه ها شامل:
  •   استفاده از این سنگ به عنوان صفحه روی کابینت
  •   استفاده به عنوان متریال کانتر آشپزخانه
  •   بهره گیری برای بدنه و همچنین صفحه روی کابینت آشپزخانه های با طراحی جزیره
  •   کاربرد به عنوان صفحه زیرین روشویی ها در سرویس های بهداشتی
  •   ساخت سینک های ظرفشویی از این سنگ مصنوعی
  •   ساخت کاسه های روشویی سنگی با این نوع از سنگ های مصنوعی
  1. استفاده  در فضاهای تجاری و همچنین اداری و …
  •   استفاده به عنوان متریال میز و یا کانترهای پذیرش در دفترها و فروشگاه ها و …
  •   استفاده به عنوان متریال میز منشی
  •   کاربرد سنگ مصنوعی کورین در طراحی بخش صندوق و میزهای آن به عنوان هم بدنه و هم صفحه میز
  •   طراحی کلیه میزهای فضای اداری یا تجاری با این سنگ ها برای داشتن محیطی خاص و شیک
  •   استفاده به عنوان متریال استندهای فروشگاه های لوکس
  •   طراحی میز منشی در مطب های دکتر یا بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و …
  •   طراحی میز رسپشن هتل ها
  •   استفاده در کارخانه ها و شرکت های در ارتباط با صنایع غذایی به دلیل نیاز به سطوحی کاملا بهداشتی و آنتی باکتریال
  • و …

سنگ کورین

مارمونایت تفاوت مارمونایت با کورین و کوارتز

محتوای پیشنهادی: بهترین برند سنگ کورین

مزایای سنگ های کورین  

در این بخش از صحبت در مورد سنگ مصنوعی کورین نوبت به بررسی مزیت هایی که برای این نوع از سنگ های مصنوعی مطرح میشود میرسد.  مزایای سنگ های کورین به شرح زیر بیان می شوند:

  1. در هیچ یک از نقطه های اتصالی که برای سنگ های کورین وجود دارد درز و شکافی دیده نمی شود. لذا این سنگ ها کاملا یکپارچه بوده و برای افرادی که به سطوحی بدون درز و شکاف نیاز دارند و دوست ندارند محل های اتصال قابل دیده شدن باشد کاملا مناسب هستند.
  2. این سنگ ها به هیچ عنوان وقتی در برابر گرما قرار بگیرند دچار شوک نخواهند شد. چون به شدت در برابر تغییراتی که در درجه حرارت رخ می دهد مقاوم هستند.
  3. این سنگ ها کاملا بهداشتی و آنتی باکتریال هستند، چرا که روی سطح آنها هیچ فرورفتگی یا برآمدگی وجود ندارد و کاملا یکپارچه هستند. این موضوع سبب میشود امکان نفوذ هیچ ماده یا موجودی به داخل آنها وجود نداشته باشد و در نتیجه برای استفاده در سطوحی که نیازمند بهداشت بالا هستند بسیار مناسب است.
  4. این سنگ ها کاملا ضد لک هستند. همچنین آب در آنها نفوذ نکرده و در نتیجه ضدآب نیز به شمار می آیند. از دیگر ویژگی های سنگ های کورین می توان به ضد زنگ و ضد جرم بودن آنها هم اشاره کرد.
  5. سنگ های کورین دارای قابلیت ترمیم بوده و به راحتی تعمیر می شوند. همچنین دیگر قابلیت مهم برای این سنگ ها را می توان جلا پذیری آنها عنوان کرد.
  6. سنگ های کورین کاملا در برابر کلیه مواد شیمیایی مانند اسیدها و قلیاها مقاوم است و آسیبی نمی بیند.
  7. این سنگ ها دارای خاصیت فرم پذیری بوده و به راحتی قابل طراحی هستند.
  8. امکان بریدن سنگ های کورین در ابعاد مورد نیاز و فرم دهی به آن به شکلی راحت وجود دارد.
  9. این سنگ ها به شدت دوام بالایی دارند و بسیار مستحکم هستند.
  10. در صورتی که روی سنگ لکه ایجاد شود خیلی راحت می توانید برای پاک کردن آن اقدام کنید.
  11. سنگ های کورین نامتخلخل هستند و یکی از مهمترین مزیت های آنها نفوذ ناپذیری شان است.
  12. برای نگهداری از این سنگ ها شما متحمل زحمت نمی شوید و لازم نیست کار خاصی برای نگهداری آنها کرده یا نکته های خاصی را رعایت کنید.
  13. از نظر رنگ ها سنگ مصنوعی کورین بسیار متنوع بوده و شما می توانید با هر ترکیب رنگی که می خواهید آن را ست کرده و مورد استفاده قرار دهید.
  14. می توان به کمک این سنگ ها سینک های ظرفشویی یکپارچه طراحی کرد که هیچ گونه درز و شکافی نداشته و بسیار شیک و لوکس هستند.
  15. از نظر قیمتی در مقایسه با سنگ هایی مانند کواترز و یا گرانیت، کورین ها کاملا مقرون به صرفه و اقتصادی هستند.

 

سنگ کورین در سرویس بهداشتی

معایب سنگ های کورین

حال که با مزیت های سنگ مصنوعی کورین آشنا شدید خوب است کمی هم در مورد معایب آن بدانید. نکته ای که وجود دارد این است که این سنگ ها به قدری باکیفیت و بی نظیر هستند که معایب زیادی برای آنها مطرح نمی شود و حتی همان معایب موجود هم به گونه ای قابل رفع هستند و مشکل اساسی ایجاد نمی کنند. در ادامه با معایب سنگ های کورین بیشتر آشنا می شویم که به شرح زیر است:

  1. برخی از مواد شیمیایی خیلی قوی مانند پاک کننده های با قدرت پاک کنندگی بالا ممکن است سبب عوض شدن رنگ سنگ کورین شما شوند. البته در صورت بروز چنین مشکلی اصلا نگران نباشید چرا که امکان تعمیر سنگ و رفع این مشکل وجود داشته و می توانید سنگ را دوباره مانند روز اول در اختیار داشته باشید.
  2. در صورتی که جسمی با دمای بسیار بالا ( بیش از توانایی تحمل حرارت سنگ های کورین) روی سطح این سنگ ها قرار بگیرد ممکن است برای آن مشکل به وجود آورده و رنگ آن را تغییر دهد. هرچند این مشکل هم مانند مشکل مورد قبلی قابل حل بوده و با تعمیر سنگ می توان خیلی راحت آن را به حالت و رنگ اولیه درآورد.
  3. تنها عیبی که می توان به سنگ مصنوعی کورین گرفت که قابل رفع نیست از دست دادن شفافیت آن پس از گذشت زمان است. در واقع هر قدر که از نصب این سنگ و استفاده آن بگذرد رفته رفته شفافیت آن کاهش پیدا می کند که این موضوع را می توان عیب این سنگ ها مطرح کرد.
  4. این سنگ مصنوعی در رده سنگ های تقریبا گران قیمت قرار می گیرد. در نتیجه این موضوع را هم می توان به عنوان یک ایراد برای افرادی که محدودیت بودجه دارند عنوان کرد.

مطلب پیشنهادی: مارمونایت چیست؟

جمع بندی

سنگ ها را می توان یکی از رایج ترین متریال هایی معرفی کرد که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از انواع سنگ هایی که بیشتر در بخش های داخلی ساختمان و برای سطوح استفاده می شود سنگ مصنوعی کورین است. این نوع از سنگ ها در کارخانه و طی فرآیندهای مهندسی شده ای به تولد می رسند و به همین دلیل هم ویژگیهای منحصر بفرد و فوق العاده ای برای آنها مطرح می شود. همچنین سنگ مصنوعی کورین از نظر شکل ظاهری هم فوق العاده زیبا، شیک و لوکس بوده و قابلیت این را دارد که فضایی که در آن مورد استفاده قرار می گیرد را یک سطح بالاتر برده و شیک  لوکس جلوه دهد. در این مطلب شما را با ویژگی ها و کاربردهای این سنگ ها آشنا کرده و سپس در مورد مزیت ها و معایب آن هم کمی صحبت کرده ایم. اگر هر سوالی در مورد این سنگ ها دارید می توانید در بخش کامنت ها آن را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *