مقایسه کوارتز و کورین و مارمونایت و اس پی‌ ال

 

مقایسه کورین و کوارتز
مقایسه کورین و کوارتز و مارمونایت و اس پی‌ ال

کورین و کوارتز دو نوع سنگ یکپارچه یا همان سالید سورفیس هستند که در حال تبدیل شدن به جایگزین  MDF ، های گلاس ، لمینت و حتی سنگ های طبیعی است.

اما رقابت فعلی بازار اختلاف است بر سر کورین یا کوارتز.
سوال کاربران این است :
کانتر یا کابینت آشپزخانه خود را کوارتز کنم یا کورین ؟
کوارتز یا کورین ؟
به راهنمایی های فروشنده اعتماد کنم ؟
پیشنهاد می کنیم جدول زیر را پرینت کرده و در مقابل هر پارامتر از کوارتز و هر پارامتر از کورین نمره ای را از یک تا ده قرار دهید و در انتها عدد های هر ستون را با هم جمع کنید تا بتوانید با یک جمع ساده انتخاب حساب شده ای داشته باشید.

<td”>کورین در مورد جذب رنگ بستگی به برند و سطح کیفی جنس دارد که چقدر طول بکشد تا رنگ را به خودش جذب کند.

کورین
کوارتز
صفحه چاپی
سوال روشن کننده
توضیحات
توضیحات تکمیلی
نصب آسان
آیا شما نصاب هستید ؟ برش و ترمیم در کوارتز بدلیل استحکام بالا کمی دشوارتر است. مجریانی که از تجهیزات پیشرفته استفاده می کنند. مشکل آنچنانی با کوارتز ندارند.
درز در اتصالات
مایلید کناره ها و روی صفحه به هم پیوسته باشد؟ در کورین از چسب مخصوص استفاده می شود ولی در کوارتز کمی درزگیری مشکل است و به تخصص نصاب برمیگردد. در کوارتز اگر برش ها توسط دستگاه های پیشرفته صورت پذیرد و بصورت فارسی بر شوند، این مورد در کوارتز به کمترین درز می رسد در غیر اینصورت درز در محل اتصالات وجود دارد.
مقاومت خش
آیا در محیط شما احتمال خط و خش زیاد است ؟ خش یک مسئله نسبی است، پس قبل از انتخاب به نوع خشی که مد نظر شماست دقت کنید برای کورین در محل هایی که ممکن است دچار خط و خش شود استفاده نشود. ولی خطوط کورین با یک ساب اصلاح می شود. اما کوارتز به آسانی خش نمی پذیرد.
سبکی
در حمل و نقل آن مشکلی ندارید؟ در هر دو حمل و نقل اسلب بصورت یک نفره امکان پذیر نیست. بعضاَ در کارگاه های پیشرفته کوارتز ار جرثقیل سقفی استفاده می نمایند.
ترمیم آسان
آیا ممکن است کانتر شما خط و یا شکستگی جدی پیدا کند؟ کوارتز بدلیل وزن بالا و ناتوانی در ترمیم در محل، ترمیم دشواری دارد، ولی بطور کلی دچار خط و شکستگی نمی شود و اگر نصب اولیه درست انجام شود دچار مشکلی هم نمی شود که نیاز به ترمیم داشته باشد. کورین هر مشکلی برایش پیش بیاید در محل قابل ترمیم است و کورین کار با اخذ هزینه ای در محل این کار را انجام می دهد. البته که خاک بسیار زیادی را در محیط پخش خواهد کرد.
مقاومت خم و انعطاف
در کار شما خم وجود دارد ؟ اگر به خم نیاز دارید، قبل از سفارش مطمئن شوید، که نصاب توانایی آن را دارد. در کوارتز با استفاده از سی ان سی و واترجت با کمک برش منحنی را می سازند.
تحمل وزن بسیار بالا
آیا کانتر شما وزن زیادی را قرار است تحمل کند؟ در تحمل وزن، زیرسازی بسیار تاثیر گذار است. در کورین برای تحمل بیشتر از زیرسازی و حتی بعضاَ آهن کشی استفاده می کنند
تنوع رنگی
آیا به دنبال رنگ های خاص هستید؟ در هر دو تنوع طرح و رنگ بدلیل مصنوعی بودن بالاست اما کورین تنوع بالاتری را در کل به نسبت کوارتز دارد. تنوع در تولیدات داخلی بالاتر است،‌ زیرا هم موجود است و هم می توان سفارش طرح داد.
تحمل حرارت و آتش
آیا در معرض حرارت و آتش قرار دارد؟ شعله ور شدن در کورین و کوارتز بستگی به مواد اولیه آن دارد اما جنس های درجه یک اصولاً شعله ور نمی شوند. در کورین بدلیل درصد رزین بیشتری که در خود دارد در مقابل حرارت حساس تر است به نسبت کوارتز، اما در کل پیشنهاد می شود قابلمه داغ بصورت مستقیم بر روی کورین گذاشته نشود.
آسانی برشکاری و حکاکی
در پروژه خود خدمات حکاکی و سی ان سی نیاز دارید؟ کورین بدلیل ساختار مولکولی نرم تر براحتی زیر دستگاه های کار می شود. ولی کوارتز تنها ماشین آلات و تیغه های پیشرفته نیاز دارد. برای رفع این مسئله در کوارتز از دستگاه های پیشرفته استفاده می کنند.
ابعاد اسلب خام
به چه ابعادی از اسلب احتیاج دارید؟ اصولاً ابعاد اسلب خام کوارتز حدود دوبرابر کورین است. اما در کورین از چسب و کنار هم درز کردن برای بزرگتر کردن اسلب استفاده می شود. در کورین یکسری برندهای داخلی در ابعاد بزرگ تر نیز عرضه می کنند مانند عرض ۱۰۰ یا حتی ۱۳۰ یا حتی ۱۴۰
جذب رنگ چایی یا… در طولانی مدت
آیا خانواده شلوغی هستید؟ در کورین پیشنهاد می شود لیوان چایی رنگی یا زعفران اگر بر روی صفحه ریخت فوری پاک شود و ترجیحاً یک روز روی صفحه نماند. اما در کوارتز کلاً مهم نیست.
قیمت دستمزد اجرا
آیا می خواهید با ماشین آلات باشد در نصب های حرفه ای کوارتز بدلیل استفاده از ماشین آلات مجهز و گران قیمت در حین ساخت تقریباً دستمزد دوبرابری نسبت به کورین دارد. بدلیل نزدیک شدن قیمت کورین به کوارتز در بسیاری از کدها قیمت نهایی نصب شده کورین و کوارتز به هم نزدیک درمی آید.
آنتی باکتریال
ضد آب
تولید بومی با کیفیت
لوکس
نوع ماده اولیه
پلیمر سیلیس اکرولیک در کورین از ترکیب رزین با هیدروکسید آلومینیوم استفاده می شود ولی در کوارتز از سیلیس یا پودر کوارتز استفاده می شود. می توانید تفاوت این دو ماده اولیه در مقالات داخل سایت مطالعه کنید.

 

 


نکات :

  • در این مقایسه بر اساس موارد عمومی کورین ، کوارتزهای رسمی اعلام شده است. موارد خاص مد نظر گرفته نشده است.
    دقت داشته باشید، ممکن است پربودن یا خالی بودن ستاره ها در نوع مصرف شما تاثیری نداشته باشد. فلذا لطفاَ به توضیحات نیز دقت بفرمائید.
  • جدول مقایسه ای بالا مربوط به مقایسه تولید شرکت های معتبر ایرانی و یا خارجی اورجینال می باشد و در ارتباط با جنس هایی که با مارک های جعلی شرکت های بزرگ به فروش می رسد، کاملاً متفاوت است.
  • ملاک اجرای کورین استفاده از نصاب های با تجربه و متبهر می باشد و در مورد کوارتز هم کوارتزکارهای دارای ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته می باشد.
  • در انتخاب کورین و کوارتزکار می توانیم در کنارتان باشیم.
  • سوالات بیشتری داشتید در خدمتتان هستیم.
  • کپی رایت با ذکر منبع از سایت گروه سنگ ایران ( depoo.org ) بلامانع است.

 

هر چقدر از مطلب راضی بودی ستاره بده

رتبه کاربران: 3.73 ( 23 votes)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *