بلوک گرانیتی زودیاک

بلوک پلیمری چیست؟

جدیدترین فناوری سازه های ساختمانی به نام بلوک پلیمری است که برخلاف بلوک های رایج و مورد استفاده در صنعت ساختمانی از جنس سیمان نیست. بلوک های پلیمری از جنس سنگ های مصنوعی است که مواد اولیه آن هیدروکسید آلومنیوم و پودر کوارتز است که تماما در داخل ایران تامین می شوند. پودر کوارتز سختی بسیار بالایی دارد و از نظر سختی متریال، بعد از الماس قرار می گیرد که این موضوع در  مصالح ساختمانی بسیار با اهمیت می باشد. یکی از خواص هیدروکسید آلومنیوم آبگریز بودن آن است؛ در واقع هیدروکسید آلومنیوم ضدشعله است و در برابر حرارت و رطوبت مقاوم است و رطوبت و حرارت را به خود نمیگیرد. این ویژگی برجسته عایق بودن در برابر رطوبت گزینه بسیار مناسبی برای استفاده از این بلوک های پلیمری در مناطقی که رطوبت خیز است، مانند حاشیه دریای خزر، خلیج فارس و … بسیار مناسب است. همین ویژگی آبگریز بودن بلوک های پلیمری به دلیل اینکه رطوبت را به خود جذب نمی کنند مانع از رشد باکتری، جلبک و میکروب می باشد. از دیگر ویژگی های بلوک های پلیمری عایق بودن در برابر حرارت است. به این صورت که در درمای گرم، حرارت را به خود جذب کرده و در دمای سرد این حرارت را آزاد خواهد کرد. از دیگر ویژگی های بلوک های پلیمری عایق بودن در برابر صدا می باشد که برای فضاهایی مانند اطراف فرودگاه، سازه هایی که در محیط های کاری با آلودگی صوتی، یا فضاهایی مانند بیمارستان، بسیار مناسب است. این محصول تولید ایران است و مشابه داخلی و خارجی ندارد

بلوک پلیمری       بلوک پلیمری

در مورد خواص هیدروکسید آلومنیوم بیشتر بدانید

نصب بلوک پلیمیری در مقایسه با بلوک های معمولی

در بلوک های معمولی در هنگام نصب نیاز به یه استادکار و مصالح جانبی برای نصب بلوک به صورت دیوار دارید و بعد از این مرحله برای زیباسازی محیط، رویه این دیوار با سرامیک یا سنگ پوشیده می شود؛ که هزینه جانبی و اضافه تری دارد. از آنجایی که سنگ و سیمان هر دو رطوبت را به خود جذب می کنند، مدتی بعد از نصب سنگ بر دیواره بلوکی به دلیل جذب رطوبت باعث شکسته شدن این متریال می شود. در کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای دیگر به دلیل بالا بودن هزینه های دستمزد نصب، کاربرد بلوک های معمولی بسیار هزینه بر است.

در مقایسه با بلوک های معمولی، بلوک های پلیمری به صورت پازلی می باشند و نصب آنها بسیار راحت است و به نسبت به بلوک های معمولی در بازه زمانی کمتری مراحل نصب انجام می شود. و نیاز به استادکار ماهر ندارد. این ویژگی مهم در کشورهای حاشیه خلیج فارس که هزینه های دستمزد بالاست بشدت پرطرفدار است.

    بلوک پلیمری     بلوک پلیمری

مزیت بلوک پلیمری به سنگ طبیعی

بلوک های پلیمری که در دیوارهای خارجی و نما اسنفاده می شوند علاوه بر مزیت های ذکر شده در بالا یک مزیت بسیار مهم دیگری نیز در برابر سنگ طبیعی دارند. اگر شما در نمای ساختمان خود از سنگ طبیعی استفاده کرده باشید و اگر به هر دلیلی سنگ نمای شما بشکند و آسیب ببیند و شما بخواهید برای تعمیر و بازسازی مشابه آن را جایگزین کنید، به ندرت سنگ همانند نمونه کار شده را خواهید یافت یا مشابه آن را می توانید جایگزین کنید که در هر صورت اختلاف ظاهری در رنگ و طرح، را مشاهده خواهید کرد. این معضل در بلوک های پلیمری حل شده است. اگر به هر دلیلی بخشی از دیواره شما آسیب ببیند شما می توانید همان رنگ را محددا سفارش داده و جایگزین کنید. این نکته را فراموش نکنید که بلوک های پلیمری از مقاومت بالایی برخورداند و به راجتی دچار آسیب نخواهند شد. در آسیب های جزیی مانند خط و خش شما می توانید با ساب و پولیش کیفیت اولیه را به نمای خود بدهید.

بلوک پلیمری

تنوع رنگی بلوک پلیمری

از آنجایی که بلوک های پلیمری از جنس سنگ مصنوعی است تنوع رنگ و طرح در آن بسیار بالا است و شما می توانید هر رنگی را برای سفارش دهید. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که در گذر زمان و بر اثر تابش نور خورشید رنگ این بلوک ها ماندگاری خوبی خواهند داشت یا خیر؟ بله. بلوک های پلیمری در برابر نور خورشید رنگ پریده نخواهند شد و آن هم به دلیل این است که موارد رنگی معدنی در این متریال استفاده می شود و همین امر باعث می شود که در برابر نور خورشید بسیار مقاوم باشد. حتی از رنگ های شب تاب می توان در این بلوک ها استفاده کرد که به تنهایی دکور متفاوت تری را به بنای شما خواهد بخشید. علاوه بر این به دلیل اینکه تنوع رنگی آن بالاست و از جنس سنگ مصنوعی است نیاز به نماکاری جداگانه ندارد.

بلوک پلیمری

وزن و ابعاد بلوک پلیمری

همانطور که می دانیم در سازه های بزرگ وزن سازه بسیار مهم است. بلوک ها و متریال های رایج در صنعت ساخت و ساز به دلیل اینکه به همراه سیمان و ملات مخلوط به کار گرفته می شود وزن بیشتری را به سازه تحمیل میکند. بلوک های پلیمری به دلیل سهولت در نصب و عدم استفاده از مواد مخلوط دیگر در نصب نسبت به متریال های معمولی ساخت و ساز سبک تر است. وزن هر بلوک پلیمری 5.5 کیلوگرم است. ابعاد هر بلوک پلیمری 30 سانتی متر در 10 سانتی متر و 15 سانتی متر عمق دارد. که متوسط در هر متر مربع 33 بلوک استفاده خواهد شد.

بلوک پلیمری

ویژگی های بلوک پلیمری

  • تولید شده از پلیمرهای روز دنیا بدون استفاده از سیمان و مواد معدنی به صورت انحصاری
  • کاملا یکپارچه و آنتی باکتریال‌ و بدون نفوذ رطوبت و آب، ضدشوره و ضدمیکروب و ضدجلبک و ضدقارچ
  • رنگ های کاملا ثابت و طرح های زیبا و متنوع و دلخواه با شفافیت و براقیت
  • مقاوم در برابر نور و اشعه خورشید و نور یووی
  • مقاوم در محیط های اسیدی و بازی
  • نصب آسان و سریع به صورت جفت شونده
  • عایق سرما و گرما
  • صد در صد آکوستیک و عایق صدا (این پلیمر از بازتاب صدا داخل ساختمان جلوگیری می کند)
  • حفظ دمای داخل ساختمان تا ۲۴ ساعت (این پلیمر با ذخیره سرما و گرما و بازپخش آن در زمان مناسب باعث صرفه جویی بالا در مصرف انرژی میشود‌)
  • ۵۰ درصد وزن کمتر نسبت به سایر مصالح ساختمانی
  • بدون نیاز به نما یا هر گونه هزینه اضافی بابت زیباسازی یا تقویت
  • مقاومت بالا در برابر فشار با قابلیت سوار کردن بار سقف
  • بدون نیاز به تعمیر نهایی ساختمان
  • امکان ساب و پولیش
  •  مقابله با آتش در هنگام آتش سوزی (این پلیمر در هنگام آتش سوزی از خود آب آزاد می‌کند و مانع از آتش سوزی ساختمان می شود )

بلوک پلیمری

قیمت بلوک پلیمری

برای اطلاع از قیمت و تنوع رنگی بلوک های پلیمری با شماره 02186126383 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *