سنگ کورین چیست؟

سنگ کورین به عنوان یکی از سنگ های سخت و مقاوم است و یک ماده مهندسی شده می­باشد که از ترکیب پلیمرهای اکریلیک و سایر مواد سنگی و معدنی نظیر سیلیکات‌ها، آلومینیوم، فلزات و مواد معدنی تشکیل می شود و به همراه رنگدانه ترکیب و در قالب های مخصوص قرار میگیرد و پس از طی فرایندی به سنگ کورین تبدیل می شود. سنگ کورین بیش از 50 سال است که در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و تاریخچه آن به اواخر دهه 1960 میلادی توسط شرکت دوپونت می‌رسد. سنگ کورین تحولی را در طراحی دکوراسیون ایجاد کرده و امروزه در ساختمان‌سازی و زیباسازی فضا و طراحی دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سنگ کورین

علت محبوبیت سنگ کورین چیست؟

همانطور که می‌دانیم هیچ محبوبیتی بدون علت نیست، و برای دانستن این سوال باید به ویژگی‌های سنگ کورین نسیت به متریال‌های دیگر، بپردازیم.

  • اجرای یکپارچه و بدون درز سنگ کورین: مهمترین ویژگی سنگ کورین اجرای یکپارچه و بدون درز، حتی در ابعاد بزرگ می‌باشد. در واقع محل اتصالات سنگ کورین با  چسب اکرولیک بهم چسبانده می‌شود و با ساب و پولیش، سطح هموار و بدون درز ایجاد می‌شود. این ویژگی مهمترین فاکتور در انتخاب سنگ کورین برای دکوراسیون ها یا فضاهای تجاری و مجلل می‌باشد.

کورین فرمینو fo521

  •  سنگ کورین نفوذناپذیر است : از دیگر ویژگی مهم سنگ کورین نفوذناپذیری رطوبت و آب در آن می‌باشد. این ویژگی مهم به انتخاب کورین در فضاهای مانند سرویس بهداشتی ، حمام و آشپزخانه رتبه بالایی داده است. همچنین استفاده از مصنوعات سنگ کورین مانند روشویی، سینک کورین و وان کورین با توجه به این ویژگی‌ها تولید و وارد بازار و صنعت ساختمان سازی شده‌اند.
  •  ویژگی آنتی باکتریال بودن سنگ کورین: سنگ کورین، دارای خواص ضد باکتریایی ذاتی نیست، سنگ کورین به دلیل سطح غیر متخلخل و صاف خود در مقایسه با برخی مواد دیگر در برابر رشد باکتری‌ها و کپک‌ها مقاوم‌تر می‌باشد. عدم وجود درز و اتصالات نیز به خاصیت بهداشتی آن کمک می کند. در واقع آنتی باکتریال بودن سنگ کورین به طور معمول به توانایی مهار رشد باکتری ها اشاره دارد.
  •  مقاومت سنگ کورین در برابر حرارت: سنگ کورین در برابر شوک حرارتی تا دمای 100 درجه کاملا مقاوم است. سنگ کورین از جهت تغییرات دمایی نسبت به سایر صفحات موجود در بازار، بسیار مقاوم‌تر است و دچار ترک و تغییر رنگ و تغییر فرم ناشی از شوک حرارتی نمی‌شود اما مانند هر متریال دیگر درصورت برخورد فلز داغ بر روی سطح آن ممکن است کمی تغییر رنگ را مشاهده کنیم.
  •  قابلیت خم پذیری سنگ کورین: جالب است بدانید که سنگ کورین در دمای بالا خاصیت فرم پذیری و خم‌پذیری دارد و می توان با استفاده از این ویژگی سنگ کورین را به اشکال منحصربه فرد و مختلفی تبدیل کرد. این ویژگی منحصر به‌فرد سنگ کورین نسبت به سنگ کوارتز و سنگ طبیعی است.

  •  سنگ کورین قابل ترمیم است: سنگ کورین بر خلاف سنگ کوارتز و سنگ طبیعی قابل ترمیم است اگر سنگ کورین شما کدر شده است و یا به هر دلیلی دچار خرابی، خدشه شد می‌توان با استفاده از ساب با پولیش آن را به صیقلی روز نخست درآورد.
  •  سنگ کورین و تنوع رنگ: سنگ کورین دارای تنوع رنگی بسیار بالایی است و در رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت و جذابی تولید می‌شود. سنگ کورین دارای طیف‌های متنوعی می باشد و به جرات می‌توان گفت برای هر رنگ کابینت می‌توان یک صفحه کورین با رنگ مناسب انتخاب کرد.

 

ابعاد سنگ کورین

اکثر صفحات کورین در سایز 360 سانتی متر در 75 سانتی متر و به قطر 12 میلی متر تولید می شوند. برخی از صفحات کورین در قطرهای 5 میل یا 3 میل نیز تولید می‌شوند که از آنها به عنوان بین کابینتی یا دیوارپوش استفاده می‌شود. بعضی از تولیدکنندگان سنگ کورین، صفحات کورین را در ابعاد 300 سانتی‌متر در 100سانتی‌متر نیز تولید می‌کنند که خود یک مزیت محسوب می‌شود. شما می‌توانید با توجه به متراژی که قصد دارید استفاده کنید و سنگ کورین خود را در تعداد مشخصی خریداری کنید.

کاربرد سنگ کورین:

باتوجه به ویژگی‌های که در بالا اشاره کردیم از سنگ کورین برای هر سطحی می‌توان استفاده کرد. در ادامه به چند نمونه از کاربرد سنگ کورین اشاره خواهیم کرد.

  • فضاهای مسکونی :
    1. پرکاربردترین استفاده از سنگ کورین در آشپرخانه و به عنوان صفحه کابینت و جزیره است.
    2. به عنوان دیوارپوش در سرویس بهداشتی و حمام و بین کابینتی
    3. از مصنوعات سنگ کورین مانند سینک کورین، روشویی کورین و وان کورین نیز می‌توان استفاده نمود

  موارد استفاده از سنگ کورین در خانه

  • فضاهای اداری و تجاری:
    1. میز مدیریت و میز منشی در دفاتر اداری و شرکتی
    2. کانتر و پذیرش در مراکز تجاری
    3. استفاده از روشویی های کورین در مراکز تجاری و فرودگاه ها نیز بسیار مورد توجه است.

استفاده از سنگ کورین در مراکز تجاری

  • فضای درمانی و آزمایشگاهی
    1. یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از سنگ کورین با توجه به ویژگی آنتی باکتریال بودن آن در بیمارستان ها و آزمایشگاه هاست
    2. در مراکز درمانی و کلنیک ها نیز سنگ کورین بسیار پرطرفدار است.

استفاده از سنگ کورین در مراکز بیمارستانی و درمانی

علاوه بر موارد بالا از سنگ کورین برای ساخت گلدان و لوازم دکوری و دیگر مصنوعات کورین نیز می‌توان استفاده نمود.

نکته های طلایی در انتخاب سنگ کورین شاید برای شما مفید باشد

مراقبت از سنگ کورین

با توجه به ویژگی‌های که بالاتر از سنگ کورین گفتیم و با توجه به اینکه سنگ کورین به راحتی رنگ و لکه را به خود نمی‌گیرد. لذا برای تمیز کردن صفحه کورین بهتر است از اسفنج نمدار یا یک دستمال نرم و مرطوب استفاده کنید. سنگ کورین نسبت به اسیدهای خانگی تا حدودی مقاوم است اما به دلیل نداشتن منافد و آنتی‌باکتریال بودن لکه در بافت سنگ کورین نفوذ نمی‌کند و نیازی به استفاده از اسیدهای پاک­کننده نخواهید داشت. در زیر چندمورد از مراقبت های کورین را به شما خواهیم گفت

  • دستگاه های حرارتی یا قابلمه داغ را مستقیم روی صفحه کورین قرار ندهید.
  • استفاده از پارچه نمدار برای تمیز کردن صفحات کورین کفایت می‌کند.
  • در صورت لزوم می‌توانید از استون، گازپاک‌کن و تینر برای تمیز کردن سطح کورین استفاده نمایید.
  • استفاده از جوهرنمک . مواد شوینده قوی اکیدا ممنوع است.
  • در صورت استفاده از مایع سفیدکننده برای تمیز کردن سطح کورین بهتر است با آب رقیق نمایید.
  • برای درخشان کردن سطح از اسپرهای چندکاره مبلمان استفاده نمایید.

چگونه سنگ کابینت کورین را براق کنیم؟

قیمت سنگ کورین

قیمت سنگ کورین یکی از مهمترین عواملی است که در انتخاب سنگ کورین تاثیر گذار است، قیمت سنگ کورین است. قیمت سنگ کورین به نسبت سنگ طبیعی و سنگ کوراتز ارزان‌تر می‌باشد. با توجه به اینکه برندهای مختلفی نسبت به فروش و تولید این سنگ اقدام کرده اند و ترکیبات مختلفی را به کار می برند، قیمت متفاوتی دارد. برای اطلاع از قیمت و دریافت لیست قیمت کورین در تماس باشید.

 

۳۲ نظر

  1. سلام
    قابلمه داغ رو صفحه کابینت کورین گذاشتم یه ردی ازش مونده چطور میشه برطرفش کرد؟

    • سلام
      برای پاک شدن رد و لکه حرارت می توانید یک قاشق غذاخوری آمونیاک را در یک لیوان آب حل کنید و محلول حاصله را با یک پارچه نرم بر روی سطح سنگ کورین اسپری کرده و پاک کنید. سپس با آب داغ و پارچه نرم دیگر، سطح سنگ کورین را پاک کنید.
      اطلاعات بیشتررا اینجا بخوانید

  2. خم پذیری کورین تا چه اندازه است؟

  3. سلام. جناب کورین های ایرانی کدوم برند کیفیت بهتری داره؟

  4. کورین کار خوب و با تجریه در مشهد دارید؟

  5. اکثر فروشندگان کورین میگن که کورین در برابر حرارت مقاوم است. اما کسی، حرفی از میزان مقاومت کورین نمی زند. شما بفرمایید تا چه اندازه به حرارت مقاوم است؟

  6. برای صفحه کابینت، کورین ایرانی بهتر است یا خارجی؟

  7. تعمیر صفحه کورین هم انجام میدید؟

    • کورین هر مشکلی برایش پیش بیاید در محل قابل ترمیم است و کورین کار با اخذ هزینه ای در محل این کار را انجام می دهد. البته که خاک بسیار زیادی را در محیط پخش خواهد کرد.

      برای تعمیر صفحات کورین با شماره های ۰۲۱۶۶۹۰۸۶۰۰ و ۰۹۱۰۳۰۳۰۳۶۸ تماس بگیرید. همکاران ما راهنمایی تون می کنند

  8. برای برطرف کردن خش کورین سطح مات چکار باید کرد؟

    • اگر برطرف نمودن خش های سطح کورین مات، از سنباده ۲۴۰ استفاده میکنند و پس از آن از یک متده پاک کننده زبر و اسکاچ استفاد می کنند.

  9. عزیز احتشامی

    نحوه تمیز کردن سطح کورین مات و براق باهم فرق دارد؟

  10. لکه حشک و چسبنده روی سطح کورین رو چطور از بین ببرم؟

    • برای تمیز کردن لکه های خشک و چسبیده به هیچ عنوان از لوازم نوک تیز مانند چاقو و کارد استفاده نکنید. بهتر است ابتدا توسط یک کاردک پلاستیکی لکه و مواد چسبناک را از سطح کورین برداشته و سپس از یک دستمال نرم و مرطوب به همراه محلول آب گرم و صابون استفاده کرده و سطح کورین را تمیز نمایید تا باقیمانده مواد روی سطح کورین نیز از بین برود.

  11. آب شهری منطقه ای که ما زندگی میکنیم به شدت جرم میبنده.
    جرم روشویی کورین رو چطور تمیز کنم که خراب نشه

  12. راضیه احمدی

    روی سینک کورین لکه زنگ‌زدگی مانده. با مایع سفید کننده لکه اش کم رنگ شده اما کامل پاک نشده. چطور میشه تمیزش کرد؟

    • از محلول آب گرم، صابون و پاک کننده حاوی آمونیاک (مانند سیف) استفاده نمایید. دقت داشته باشید از شیشه شوی برای تمیز کردن سطح کورین استفاده نکنید.
      از پاک کننده سطوح سالید نیز می توانیداستفاده کنید.
      سپس با یک اسکاج نرم سطح کورین را تمیز کنید. به هیچ عنوان از اسکاج زیر برای تمیز کردن و از بین بردن لکه های مقاوم بر سطح کورین استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد خش بر روی سطح کورین میشود

  13. ساب و پولیش کردن کورین بعد نصب خاک زیادی در محیط پخش میکند و دردسرش زیاده راه حل دیگه ای برای براق شدن سطح کورین هست؟

  14. رسوب آب روی روشویی کورین مونده چطور تمیز میشه؟ مطالب نگهداری از کورین رو که مطالعه می کردم نوشته بود از پاک کننده های اسیدی و جرم گیر استفاده نشه.

    • برای پاک کردن رسوب های آهکی آب که بر سطح کورین مانده، بهتر است از پاک کننده های رسوبات آهکی و یا سرکه به همراه دستمال میکروفیبر استفاده کنید. توجه داشته باشید که مواد پاک کننده به مدت چند دقیقه روی سطح کورین بماند. سپس سطح کورین را تمیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *