نحوه مراقبت از کورین و کوارتز

نحوه مراقبت از کورین و کوارتز

نگهداری آسان
صفحات را با پارچه یا اسفنج نمدار تمیز کنید و سپس سطح مرطوب را خشک نمائید.

  • مقاوم دربرابر گرما
    قابلمه داغ یا دستگاه‌های تولید کننده حرارت را مستقیم روی این صفحات قرار ندهید. این صفحات مقاومت حرارتی بالایی دارد. اما با این حال بهتر است در معرض گرمای شدید قرار نگیرد، چرا که ممکن است در موضع حرارت مستقیم کمی تغییر رنگ یا حتی حالت ایجاد شود. هنگام قرار دادن وسایل داغ برای جلوگیری از شوک حرارتی از سه پایه یا پد گرماگیراستفاده کنید
  • تمیزکردن لکه های سخت و معمولی
    برای نظافت از مواد شوینده معمول آشپزخانه استفاده نمائید، و در صورت تمایل از استون، گاز پاک‌کن، تینر ؛ جوهر نمک و مواد شیمیایی قوی بر روی این صفحات استفاده نکنید.
    برای پاک کردن مواد چسبنده مانند غذا، آدامس و لاک ناخن، در ابتدا مواد اضافی را با کاردک پلاستیکی برداشته و سپس سطح را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا هرگونه لکه باقیمانده از بین برود.
    از تماس حلال های رنگ،مواد خیلی قلیایی یا خیلی اسیدی با سطح اجتناب نمایید اگر سفید کننده یا حلال استفاده می کنید بایستی آن را با آب رقیق کنید.
    از محصولات مبتنی بر کلر مانند دی کلرومتان، تری کلرو اتان و محلول سود سوز آورغلیظ استفاده نکنید.
    هرگز از محصولات تمیز کننده حاوی ذرات ساینده، اسیدها یا بازهای قوی، شوینده هایی که حاوی حلال های آلیفاتیک یا آروماتیک هستند مانند تینر، تمیز کننده های چوب و مبلمان، اجاق گاز و کباب پز استفاده نکنید. اگر سطح در معرض هریک از این عوامل آسیب زننده قرار گرفت، برای خنثی کردن اثر، آن را سریعا با آب بشویید.
    در صورت مشاهده هر گونه لکه میتوانید با استفاده از آب خالص و دستمال صفحه را پاک نمایید و هرگز اجازه ندهید لکه های رنگی مدت زیادی بر روی سطوح صفحات باقی بماند.
  • مقاومت سطوح
    سطوح کوارتز دارای ۱۰-۷ درصد رزین می باشد که این عدد در سطوح کورین ۵۰-۴۰ درصد است. رزین مصرفی در کورین، رزین آکرلیک است که نسبت به رزین پلی استر مصرفی در سنگ مهندسی تفاوتهای ترکیبی قابل توجهی دارد.
    کورین با حرارت، قابلیت شکل دهی دارد و رفتاری شبیه پلاستیک دارد ولی سنگ مهندسی سخت است، رفتار شبیه سنگ دارد و با حرارت دادن تغییر شکل نمی دهد. آثار قراردادن ظروف داغ و کشیدن چاقو روی سطح کورین باقی می ماند ولی روی سنگ مهندسی به ندرت پیش می آید.
    سطوح کوارتز در برابر خراش بسیار مقاوم هستند با این حال جهت نظافت صفحات از سیم ظرفشویی استفاده ننماید زیرا باعث ایجاد خط و خش بر روی صفحات میگردد.
    از کشیدن لوازم تیز و خراشنده به صورت مستقیم بر روی صفحات خودداری کنید. و از صفحه به عنوان تخته گوشت استفاده کنید. در صورت مشاهده هرگونه خط و خش میتوانید با استفاده از پولیش و سنباده نرم براقیت مجدد را به سطوح برگردانید.
    از ایستادن بر روی سطوح و یا قرار دادن اجسام بسیار سنگین خودداری کنید.
  • درخشش طبیعی
    برای درخشان کردن سطح از مواد روغنی استفاده نکنید.اجازه دهید سطوح پس از نصب درخشش طبیعی خود را داشته باشد برای بازیابی درخشش، می توانید از اسپری های چندکاره مبلمان که برای کانترتاپ نیز مناسب است استفاده کنید.
    توصیه میگردد جهت نظافت صفحات از وایتکس استفاده ننماید زیرا باعث از بین رفتن براقیت صفحات میگردد.
    اشعه ماورا بنفش می تواند در طول زمان رنگ محصول را تحت تاثیر قرار دهد.

نحوه مراقبت از کورین و کوارتز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *